-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34300 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

ديدگاه شيعه نسبت به ولايت تشريعيّه يا شرعيّه چيست؟
شيعه ولايت تشريعيّه يا شرعيّه كه از شعب ولايت و حكومت و سلطنت الهي است و از عصر پيغمبر اكرم(ص) و پيش از آن، تا حال باقي و برقرار است، مستمر و غير منقطع دانسته، هم اكنون نيز خود را تحت اين نظام و حكومت و ولايت تشريعي ميداند و در هر زمان و هر كجا باشد، بايد مطيع اين نظام باشد و اطاعت از اين نظام (نظام امامت) را ،فاضلترين وسيلة تقرّب به خدا ميشناسد و خروج از اين ولايت و حكومت و دخول در ولايت و حكومت. ديگران را، خروج از ولايت و حكومت خدا، و دخول در ولايت غير خدا ميداند و هر نظامي را غير از اين نظام، فاسد و باطل ميداند و آن را طرد ميكند و امتناع از اطاعت آن را واجب ميشمارد و ميگويد:
«لا دينَ لِمَنْ دانَ اللهَ بِوِلايَهِ إِمامٍ جائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللهِ وَلا عَتبَ عَلي مَنْ دانَ اللهَ بِوِلايَهِ اِمامٍ عادِلٍ مِنَ اللهِ» (كافي2/205/ترجمهمصطفوي) [هر كه خدا را با پيروي از امام ستمگري كه از جانب خدا نيست دين داري كند، دين ندارد و سرزنش نيست بر كسي كه با پيروي از امام عادل از جانب خدا دين داري كند]
خلاصة كلام اين است كه ولايت پيغمبر (ص) و ائمّه (ع) بر اموال و نفوس و امور مردم و رياست آنها بر جميع شؤون عمومي دين و دنيا از جانب خدا مسلّم و مورد هيچگونه شبههاي نيست و از آيات كريمه قرآن، مثل آيات ذيل استفاده ميشود:
«وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَهٍ اِذا قَضَي اللهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَهُ» احزاب/36 [براي هيچ مرد و زن مؤمن، در كاري كه خدا و رسولش حكم كند، اراده و اختياري نيست]
و آية:
«يا أَيُّهَا الَّذينّ آمَنُوا أَطيعُوا الله وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ اُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» نساء/59 [اي كساني كه ايمان آوردهايد،فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از جانب خدا و رسول) را اطاعت نمائيد]
و آية:
«اِنَّما وَليُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكواهَ وَ هُمْ راكِعُون» مائده/55 [وليّ و ياور شما تنها خدا و رسولش و كساني هستند كه ايمان آوردهاند؛ آنهايي كه نماز به پا داشته و در حال ركوع به فقيران زكات ميدهند]

امامت و مهدويت ج 1- ولايت تكويني و ولايت تشريعي
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.